bersama suami selepas keguguran


Tidak mahu hubungan seksual bersama suami terjejas selepas keguguran. Saya baru lepas keguguran 10 hari lepas dan kering darah haid.


Hubungan Intim Selepas Keguguran Bila Masa Yang Sesuai

Pengalaman keguguran kali pertama.

. Pada akhir bulan yang 11 saya mengalami keguguran yang berusia 4 weeks dan selepas 2 minggu. Hubungan Intim Selepas Keguguran Bila Masa Yang Sesuai Tp saya dah bersama dengan suami. Saya keguguran semulajadi pd 4 Feb yg lalu usia kandungan 5weeksSaya bersama suami selepas seminggu keguguranSy buat 2x UPT selepas mendapati sy.

Jika keguguran berlaku dalam tempoh 4 bulan hingga 5 bulan kehamilan anda perlu berpuasa bersama dengan suami selama 40 hari dan jika keguguran berlaku lebih daripada enam bulan. Tp saya dah bersama dengan suami. Kalau lepas keguguran dah habis darah nifas.

Cucuk lebih 7 hari selepas haid. Doktor beritahu rahim saya tidak. Kapan waktu yang aman berhubungan kembali usai mengalami keguguran.

Saya baru sahaja membuat ERPOC kerana jantung bayi berhenti berdegup ketika usia 9minggu. Saya telah berpantang selama 1 bulan. Tak lama setelah menikah saya pun positif hamil.

Sy dah keguguran kandungan 4minggu sebab kandungan tak sihathari ke 7 darah sy dah stopmemang stop abeshari ke 11 sy dah bersama suamiselepas bebrapa jam. Walau bagaimanapun bersama suami selepas pantang keguguran dalam tempoh yang segera tidak akan memberikan kesan negatif kepada kehamilan pada masa hadapan. Tnya je jgn kecam ye.

Untuk pantang bersama suami pulak ada yang nasihatkan saya untuk menunggu 3 kali haid supaya rahim betul-betul kuat semula. Pada akhir bulan yang 11 saya mengalami keguguran yang berusia 4 weeks dan selepas 2 minggu. Saya baru habis period dan sudah bersih pda hari ke 6.

Bagi wanita yang mengalami keguguran sebaiknya anda elakkan melakukan hubungan seks selama sebulan atau sekurang-kurangnya 14 hari selepas gugur. Ia bertujuan supaya rahim. Menurut agama setelah habis.

Tak perlu pakai kondom atau perancang lain sebagai langkah berjaga-jaga. Dan bukan selepas bersalin atau keguguran. Bole tak bersama dgn suami.

Melansir Verywellfamily kamu harus menunggu beberapa saat jika ingin berhubungan seksual. Bersama suami selepas keguguran. Sebab itu pantang selepas keguguran adalah sama.

Sehinggakan ada yang keliru. Ini Tips Pantang Selepas Keguguran Yang Ibu Muda MESTI Tahu. Sy berumur 28 tahun dn sudah ad 2 orang anak.

Boleh terus bersama suami. Bidan zaman dahulu menggalakkan wanita yang mengalami keguguran menjalani amalan berpantang sama seperti ibu bersalin. Pulihkan fisik dan mental Anda.

Jika sudah saatnya bercinta kembali dengan pasangan tapi masih merasa belum mampu melakukannya beberapa tips ini bisa Anda lakukan. Benar selalunya pasti ada percanggahan kalau berbicara mengenai pantang. Namun begitu dengan pemeriksaan.

Tidak mahu hubungan seksual bersama. Melihat dua garis tertera pada test pack di pagi itu membuat saya dan suami bukan. Bagi saya ianya sangat relevan kerana selepas.


Pengganti Duta Safi Balqis Kini Bukan Lagi Hanis Zalikha Memperkenalkan Duta Baharu Safi Balqis Oxywhite Sarah Hildebrand Kacukan Yang Mengantikan Hanis Z


Bersama Suami Selepas Pantang Keguguran Bila Waktu Yang Sesuai


Memey Suhaiza Akui Malu Dengan Suami Sendiri Video Memey Suhaiza Mengakui Malu Apabila Suaminya Yang Juga Aktor Norman Hakim Menont Suami Video Sendirian


Bersama Suami Selepas Pantang Keguguran Bila Waktu Yang Sesuai


Seks Dengan Suami Selepas Gugur Ini Waktu Paling Sesuai Untuk Mula


Cellmaxx Malaysia Pengakuan Pengguna Cellmaxx Bagi Kayap Malaysia


Bersama Suami Selepas Pantang Keguguran Bila Waktu Yang Sesuai


Pin On Brainfood


Seks Dengan Suami Selepas Gugur Ini Waktu Paling Sesuai Untuk Mula


Pin On Brainfood


Zarina Anjoulie Sahkan Sudah Bercerai Disember 2016 Harapkan Panas Hingga Ke Petang Rupanya Hujan Di Tengahari Begitulah Kisah Perkahwi Artis Suami Gambar


Hubungan Intim Selepas Keguguran Bila Masa Yang Sesuai


Berpantang Selepas Keguguran Apa Kepentingannya Untuk Ibu


Chef Wan Dan Anak Lelakinya Tidak Bertegur Setahun Baru Baru Ini Chef Wan Ada Membuat Kenyataan Terbarunya Menerusi Laman Instagram Mi Instagram Anak Minggu


Nora Danish Disahkan Hamil Ini Usia Kandungan Sebenarnya Akhirnya Desas Desus Kehamilan Nora Danish Terjawab Rumahtangga Yang Dibina Dengan Nedim Kehamilan


Seks Dengan Suami Selepas Gugur Ini Waktu Paling Sesuai Untuk Mula


Tahniah Faye Kusairi Kini Hamil Anak Sulung Alhamdulillah Selepas Melakukan Pemeriksaan Di Klinik Doktor Mengesahkan Saya Hamil Hampir Tiga Bulan Kata Pel


Sedih Suami Masih Ada Skandal Datin Red Sah Hamil Lagi Kita Semua Sdia Maklum Mengenai Suami Kepada Datin Red Dan Adira Suhaimi Iait Skandal Artis Suami


Bayi Abby Abadi Meninggal Norman Hakim Akui Sebak Sedih Sebelum Ini Dia Ada Mengadu Tekanan Darah Tingginya Agak Membimbangka Perasaan Suami Tekanan Darah

Related : bersama suami selepas keguguran.